VDASH software applicatie

Wat is Vdash?,
Vdash is er voor de professional en voor de particulier die Volvo’s wil kunnen uitlezen en kunnen aanpassen.
Vdash kan men zelf gratis downloaden (KLIK HIER) , daarna kan men storingen uitlezen en storingen wissen voor Volvo’s van 1999 t/m 2023 storingen wissen is zonder kosten.
Men heeft wel een interface nodig om te communiceren met de auto, deze is als beste getest (KLIK HIER) 
Vdash kan de taal van de auto veranderen.
Vdash kan een groot aantal modules klonen.
Met Vdash kan een groot aantal Volvo’s getuned worden.
Als de pincode bekend is kan men verschillende optie’s aanzetten.
Lees: standkachel, stoel verwarming, elektrisch bediende stoelen, ander type radio en noem maar op.
Op chassisnummer kan men hier zien wat zoal mogelijk is. https://d5t5.com/
Vdash kan de pincodes van de P3 en SPA/CMA (zonder het Android-infotainmentsysteem)  zelf achterhalen. De VDD kan een groot gedeelte van P1, P2 en P3 + SPA decoden.
Wat is P1, P2, P3 en wat is SPA :
https://d5t5.com/article/volvo-platforms

Bij de SPA en CMA (2019 ->) ALTIJD de auto configuratie veranderingen terug naar origineel te zetten voordat de auto naar de dealer gaat.
Volvo Zweden kan anders de auto voor toekomstige downloads blokkeren.

Bij auto configuratie veranderingen van kan het zijn dat als de auto een update krijgt, de optie’s die met Vdash gedaan zijn overschreven worden.
Met Vdash kan men dat dan zonder kosten opnieuw activeren.

De VDASH software applicatie is nog steeds een groeiend systeem,  men kan de auto chiptunen, DPF verwijderen, EGR naar gesloten blijven programmeren,  klonen van diverse modules  auto configuraties aanpassen etc.

Hoeveel kost het?

Er zijn meerdere versie’s van Vdash:  van Vdash standaard  tot Vdash pro.

Vdash standaard, daar zitten geen abonnementskosten aan verbonden. Iedereen kan Vdash standaard downloaden en gebruiken. Wil men een software aanpassing met Vdash doen zijn daar wel kosten aan verbonden, uitlezen en storingen wissen is gratis.
Let op, niet alle optie’s werken met de standaard versie.
Men kan als er op car configuratie klikt zien wat er bij de standaard versie kan.
Voor de meer advanced configuratie aanpassingen is de pro versie nodig.

Vdash pro kost 400,- (ex) per jaar, alle mogelijke aanpassingen kunnen met de pro licentie.
De pro versie geeft 25% korting op de software. De helpdesk (vraagteken) reageert zo snel als mogelijk op email (en indien mogelijk ook via whats-app).

Voor elke upload van de software in een auto controleren we op onze server het originele bestand. Door deze methode kunnen wij 100% tevredenheid garanderen. Het is dus ook niet mogelijk om een ECU in de auto op te blazen. Als er problemen met andere componenten in de auto zijn en er moet van de officiële Volvo software gebruik gemaakt worden, kan men het originele bestand altijd uploaden naar de auto.

Een Vdash gebruiker heeft een aardig filmpje opgenomen met de mogelijkheden:

Hoe werkt het ?

Om hetVDASH programma te kunnen gebruiken, heb je een PC / notebook met Windows nodig, een internetaansluiting, en een interface
Als interface zijn de DICE kloon, SUPER J2534/Mongoose en VxDiag uit China goed te gebruiken, deze moeten dan wel J2534 chip gebaseerd zijn zoals het origineel.
Voor de SPA modellen volstaat de VOE adapter met netwerk kabel.


Als zeer goede en geteste interface leveren we nu de SUPER J2534 (compatible with Mongoose), deze hebben we op voorraad en kan meteen geleverd worden voor € 160,- (incl btw en verzenden).  Als extra krijgt men 1jaar gratis het Vdash small abonnement + 50 gratis credits bij de aankoop.
Bestellen kan via de mail en whats app: 0610834204

Hoe men Super J2534/mongoose drivers kan instaleren zie je hier (klik voor filmpje)
Driver X64     driver X32

De communicatie met de Volvo wordt gedaan over de OBDII poort, er hoeft dus niets gedemonteerd te worden.

NIEUW IN VDASH:

Vanaf 10-10-2023 is het mogelijk om de P3 S80II, V/XC70III, S60II, V60, V40II, V40CC MY 2014 tot 2019 met de 4-cilinder Volvo VEA-motor met automaat te tunen (optimaliseren) de egr naar gesloten te programeren en zelfs de ecm (engine control module) te klonen, met klonen bedoelen we een complete kopie maken.

Dit alles kan men doen met Vdash en een interface: Volvo DiCE, Super J2534, Mongoose JLR, VXDiag.
De SUPER J2534 diagnosekabel kunnen wij leveren: https://www.obbetuning.nl/product/super-j2534-compatible-with-mongoose/

Voor SPA/CMA-auto’s zonder het Android-infotainmentsysteem (iCUP/Google) is het nu mogelijk om de CEM-pincode te decoderen met Vdash om configuraties te wijzigen.
Bijvoorbeeld: speedlimiter verwijderen, CarPlay activeren, parkeercamera’s inschakelen, navigatie activeren, starten op afstand, enz.
CEM PIN-decodering is mogelijk met behulp van VDASH en een compatibele diagnosekabel – Volvo DiCE, Super J2534, Mongoose JLR, VXDIAG.
Het decoderen kan 0 tot 24 uur duren men kan op elk moment stoppen en later weer verder gaan.

Nieuw: VDASH FLAT-prijzen (één prijs voor onbeperkte configuratiewijzigingen en tuning)
De prijs voor alle VDASH-software is verlaagd .
VDASH FLAT is geïntroduceerd in twee varianten.
Nu kan men voor één prijs elk item in de configuratie van het voertuig gedurende 1 jaar wijzigen.
Na deze periode geldt een minimale onderhoudsvergoeding van 10% van de aankoopprijs van het FLAT-tarief om de mogelijkheid tot onbeperkte configuratiewijzigingen voort te zetten.
Het FLAT-tarief kan in deze varianten worden gekocht:
1. VDASH FLAT Config – wijzig elk item in de configuratie (navigatie, onafhankelijke verwarming, enz.)
2. VDASH FLAT Ultimate – alle VDASH-software en -functies inbegrepen
Het FLAT-tarief is altijd gekoppeld aan een specifiek VIN en gebruikersaccount.
Je kan het FLAT-tarief met behulp van een koppelingscode overdragen naar een ander gebruikersaccount (bij verkoop van het voertuig).

We zijn bezig om een cursus Vdash op te gaan zetten bij voldoende interesse